Украинската отбранителна индустрия започна цялостен ремонт на българските бронетранспортьори, които бяха прехвърлени като част от военната помощ, съобщава украинският сайт Military, пише OFFNEWS.
Модернизацията цели по-добра мобилност, защита и огнева мощ. Старите двигатели и скоростни кутии се заменят с нови двойно по-мощни немски. Люковете също са променени за по-голямо удобство на войниците. Серия промени има и в интериора. Инсталирана е украинска система за нощно виждане, камери за движение в тежки условия, както и термооптичен прицел. За да отговаря на по-висок клас защита, е поставена допълнителна бронировка Armox 500T. Подобрения има и по окачването. Поставени са съвременни навигационна и комуникационна системи.
Очаква се модернизацията да завърши в близките месеци и скоро след това да заминат за фронта.
В началото на годината Украйна започна да получава първите 100 БТР-60, съхранявани преди това в складовете на българското МВР.
Старите двойни бензинови двигатели ГАЗ-40П с мощност 90 к.с. и скоростните кутии на БТР-60 се заменят с два нови германски двигателя Deutz BF4M2012 с мощност 102 к.с. всеки. Това означава, че при тегло от 10 500 кг машината ще има мощност от 205 к.с.
Решението за инсталиране на по-сложна двойна двигателна система вместо един двигател е взето с цел опростяване и намаляване на разходите при процеса на модернизация, както и по-малка намеса по конструкцията на машината. Така например при версията БТР-60ПБ-МД1 инженерите трябваше напълно да преработят двигателния и трансмисионния отсек и да променят геометрията на бронирания корпус, за да инсталират един-единствен силов агрегат.
Разположението на бронетранспортьора също е претърпяло значителни промени. Вместо крайно неудобните люкове, в двете страни на десантния отсек на автомобила са изрязани нормални врати, през които войниците да могат удобно да излизат.
Седалките за десантчиците, които в оригиналната версия са били разположени една до друга, сега са монтирани една срещу друга. Изпълнителят заявява, че те са проектирани да поберат седем души, но фактически броят им може да нарасне. Превозното средство побира още командир, шофьор и стрелец.
Въоръжението на БТР-ите се запазва: 14,5 мм тежка картечница KPVT и две 7,62 мм картечници PKT. Ефективността на използването им би трябвало да се повиши благодарение на инсталирането на нов дневен и термовизионен нощен прицел.
Шофьорът ще разполага с украинска термовизионна система за нощно виждане SPO MBT. Тя се състои от предна и задна камера с дневен и нощен видеоканал, както и от монитор с контролен панел. Предната камера осигурява видимост на пътното платно по всяко време на денонощието на разстояние 600 метра, а задната - до 25 метра.
Защитата на автомобила е подобрена и чрез монтирането на разположена на определени места броня под формата на допълнителни стоманени панели Armox 500T. Така автомобилът ще е в състояние да издържи на огън от конвенционално стрелково оръжие и тежки картечници. Освен това е запазена възможността на автомобила да се движи във вода при скорост 10 км/ч. Снабден е и с нова цифрова радиостанция Lybid K-2RB и навигационна система SN-4215.