Неделя, 28 Апр 2024
           
Новини

Удължиха периода за отсъствие от училище по домашни причини на до 15 дни

   
Удължиха периода за отсъствие от училище по домашни причини на до 15 дни

Учениците ще могат да отсъстват от училище до 15 дни в една учебна година с мотивирано писмено заявление от родител до класния ръководител, реши правителството. Промените в Наредбата за приобщаващо образование са предложени от Министерството на образованието и науката и имат за цел да облекчат семействата и да намалят административната тежест на директора на училището. Това съобщават от пресцентъра на Министерския съвет. 

След проведено широко обществено обсъждане беше взето решение, че ученик може да отсъства по семейни причини до 5 дни наведнъж. До момента децата имаха право да отсъстват от училище по уважителни причини до 3 дни с бележка до класния ръководител и до 7 дни с писмено заявление до директора.

С промените се дава възможност на родителя самостоятелно да взема решение по отношение на отсъствията на своето дете от образователната система в случаи на семейни събития, лични и фамилни ангажименти, наложителни пътувания, временно неразположение и др. Това вече ще се случва в уведомителен режим по отношение на училището чрез класния ръководител, а не в разрешителен от директора.

С оглед въведената дигитализация на медицинския документ за уважаване на отсъствията по медицински причини в Наредбата се уточнява и редът на подаване на този документ. Това става по електронен път, с което се преустановява представянето му на хартиен носител от родителя в училището, като така се облекчават и родителите.

В хода на общественото обсъждане са взети предвид още две предложения, които са отразени в· Наредбата и са свързани с настъпили промени в законови и подзаконови нормативни актове, издадени от различни министерства.

Първото се отнася до заниманията по интереси в областта. на спорта, а с второто - до отпадане на ограничението за предоставяне на някои социални услуги в образователната система. Такива вече ще могат да се предлагат и в институции в системата на предучилищното и училищното образование, стига да са съобразени с физическото, здравното и психическото състояние на детето, както и с неговите индивидуални потребности.

Промените се въвеждат след проведен диалог и редица среши с всички заинтересовани страни.