Френската верига Carrefour ("Карфур") се завърна в страната след почти десетилетие отсъствие. Днес - 27 март - в София бяха открити два супермаркета Carrefour - в ЦУМ и на бул. "Ал. Малинов" 89 в столицата, на мястото на досегашните магазини Parkmart. Те са по-малък формат от предишните обекти, като се очаква до края на годината да работят 25 локации.
С френски стоки
Магазинът в ЦУМ разполага с близо 800 кв. метра търговска площ, а вторият Carrefour - в "Младост 4" - е с големина около 600 кв. метра. И двата обекта предлагат по над 8000 продукта, от които около 300 са френски - под собствените марки на Carrefour, обозначени със специални етикети. Има стоки на промоция, налична е и хартиена брошура, в която те са описани.
Carrefour не е дискаунтър, това, което отличава френската верига от конкуренцията, е разнообразието от собствени марки (private labels), които включват и голямо портфолио от биопродукти. В началото продуктите под собствените марки на Carrefour ще са около 200 - 300, като целта на мениджърския екип е да достигнат до 700 - 800.
В обекта в ЦУМ е обособена зона за кафе в сътрудничество с Cafemag.
На франчайз
Магазините Carrefour затвориха в България след финансови проблеми на гръцкия франчайзьор Marinopoulos и неуспешен опит за съживяване от българската "АП Март" със сливане с "Пикадили".
Сега френската компания е дала правата за България на нов гръцки посредник - Retail&More ("Ритейл енд Мор") - част от групата AVE на Никос Вардиноянис. А гръцкият франчайзополучател предоставя "подфранчайзинг" права на "Паркмарт холдинг" на Добромир Андонов, който притежава веригите Parkmart и Aldo. Българската компания ще управлява оперативно бизнеса в страната.
Ребрандиране и откриване на нови обекти
Първите Carrefour обекти в България ще бъдат разположени в сега съществуващите магазини Parkmart (шест в София, Варна, Бургас) и сезонните супермаркети Aldo, които са разположени в черноморските курорти, в Банско и Боровец. По-малките магазини с големина между 200 и 500 кв. метра ще бъдат брандирани като Carrefour Express, а по-големите - тези в ЦУМ, в столичния "Младост 4", във Варна и Бургас - като Carrefour Market.
Очакванията са до края на 2024 да бъдат ребрандирани около 25 локации на Parkmart и Aldo като Carrefour. Брандът Parkmart ще бъде запазен като по-луксозен формат и една локация под тази марка ще продължи да работи във Варна в бившия "Пикадили парк".
Два нови обекта ще бъдат брандирани директно като Carrefour - в Пловдив - в палата на Пловдивския панаир, и във Варна - в зоната на пристанището.
Следващата крачка на мениджърския екип е да предложи онлайн доставки чрез приложението на Carrefour, като се ползва досегашният опит от Parkmart за продажби по интернет.